Google’dan 2017’ye tertemiz bir adım!

Günümüzde her gün bir kere de olsa kutsal bilgi kaynağı olan Google’a işimiz düşer. Onun için internet kullanımında elimiz ayağımız desek, abartmış olmayız herhalde! Bugün ise konumuz biraz farklı. Google’ın enerji politikasındaki – devrim niteliğinde olan – kararına bir göz atacağız.

Google, 2017 yılında yaklaşık 60 bin çalışanının bulunduğu veri merkezleri ve ofislerinin tamamının enerjisini yenilenebilir kaynaklardan sağlayacak. Yanlış duymadınız, bu oran enerji ihtiyacının %100’ü. Şirket bu durumu bir dönüm noktası olarak nitelendiriyor.. Haksız da sayılmaz!

Zaten geçtiğimiz yıl enerji ihtiyacının %44’ünü yenilenebilir kaynaklardan sağlayarak, dünyanın bu konuda en büyük kurumsal şirketi oldu. Şimdi ise bunu en yüksek noktaya taşımakta kararlı. Fakat bir uzmanın söylediğine göre; bu durum Google’ın gelecek yatırım planlarında nükleer enerjiyi tamamen saf dışı bıraktığı anlamına da gelmiyor. Yani Google kendisine stratejik bir açık kapı bırakmayı da ihmal etmiyor diyebiliriz…

Google Avrupa Enerji Direktörü Marc Oman;  ‘Yenilenebilir enerjiye ikna olduk fakat bu bir göz boyama değil.. Bu fiyatları uzun dönemli sabit tutmanın bir yolu. Yenilenebilir enerji maliyetleri gün geçtikçe iyi bir hale geliyor, buna ek olarak da kurucularımız iklim değişikliğinin küresel bir gerçek olduğunu ve payımıza düşeni yapmamız gerektiğine inanıyorlar’ diyerek bu konudaki şirket politikasını net bir şekilde belirtiyor. Ayrıca teknoloji şirketleri son 25 yılda o kadar çok büyüdü ki dünya karbon salınımında havacılık sektörüyle boy ölçüşür hale geldi. Bu durum da Google’ın kurucularının kararını pozitif ayrışma yaratmak adına değiştirmiş olabilir..

AI (enerji sektöründen bir şirket) sayesinde verimliliklerini arttırsa da Google’ın en büyük enerji ihtiyacı veri merkezlerdir ve  tüm susamışlık sürekli büyüyen bu güç içindir. 2015 yılında Google  5.7 TWh yenilenebilir elektrik alarak İngiltere’de üretilen yenilenebilir enerji değerinin çok ufak bir farkla altında kalmıştır (7,6 TWh). Fakat bunu kıyaslama olsun diye yazdık. Google’ın enerjisinin büyük kısmı ABD’deki rüzgar santrallerinden geliyor. Yanlış anlaşılmaya yol açmayalım..

Güneş ve rüzgar enerji santrallerinin fiyatlarının düşmesiyle 2017 de en iyi maliyeti yakalayacaklarını iddia eden Google, düşük karbon salınımlı enerji için 10 yıllık anlaşma imzalamaya hazır olduğunu da belirtiyor. Marc Oman; ‘Bizler asgari yükü düşük etkiye sahip, hidro gibi olan; yenilenebilir enerji üreticileriyle anlaşma yapmak istiyoruz. Bu eğer sürdürülebilirse biyo yakıt da olabilir, nükleer de. Bizler şu an ki durumdan hoşnutsuz değiliz fakat düşük karbon salınımı yapan tüm formlarla ilgileniyoruz. Nükleer şimdiye kadar tartışmalıydı. Güvenlik problemleri ve fiyatları yenilenebilir enerjiye oranla kötüydü. Hedeflediğimiz fiyatlar ve güvenlik seviyesine gelecekte ulaşılabilirse , nükleer enerji tekrar bir alternatif olabilir‘ diyerek hedeflerinin sürekli iyileştirme yönlü olduğunu ayrıca enerjiye çok boyutlu yaklaştıklarını da belirtiyor.

Nükleer deyince hemen tüyleriniz diken diken oluyor biliyoruz ama karbon salınımı açısından hala termik santrallere oranla çok daha avantajlı konumdalar. Günümüzde mikro nükleer enerji tesisleri üzerinde oldukça araştırma yapılıyor ve güvenlik seviyeleri günden güne geliştiriliyor diyerek içinize bir nebze su serpelim!

Yazımızı Google’ın yenilenebilir enerji adımının önemini anlatan Sierra Club’ın(Çevre Koruma Klübü) kampanya yürütücülerinden Jodie Van Horn’un sözleriyle tamamlayalım. ‘Google, küresel operasyonları tamamen yenilenebilir enerjiyle çalışacak şekilde değiştirerek; diğer şirketler, kurumlar, şehirler ve topluluklar için iş yaratacak, paradan tasarruf edilecek ve aileleri tehlikeli fosil yakıt kirliliğinden koruyacak bir yol haritası çiziyor’…

Örnek olması temennimiz ile..

Kaynak: The Guardian.

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s